BLOGCZEJNalpha

D3 : Witamina Słońca🌞

***Witajcie Kochani***😎

Na naszej szerokości geograficznej, szczególnie zimą brakuje nam słonecznego światła. By cieszyć się ze zdrowych kości, wysokiej odporności i prawidłowego funkcjonowania całego ciała, nie wystarczy dostarczać organizmowi wapnia. Żeby zachować zdrowie musimy przyjmować jeszcze odpowiednie dawki witaminy D3, jak pokazują najnowsze badania najlepiej w połączeniu z witaminą K2.

a.jpeg

W okresie letnim, by samym słońcem zapewnić wystarczający poziom witaminy D, musielibyśmy wystawiać codziennie na ekspozycję słoneczną 18% ciała na minimum 15 minut. Więc nawet latem wielu z nas tego nie spełnia, a co dopiero w okresie od października do kwietnia. Jak się okazuje, w Polsce na niedobory witaminy D3 cierpi nawet 90% społeczeństwa. Powodami tych niedoborów są głownie :

✅Szerokość geograficzna na której leży Polska.

✅Mała ilość czasu spędzanego na świeżym powietrzu.

✅Latem zbyt zapobiegawcze stosowanie filtrów UV.

✅Praca w zamkniętych pomieszczeniach.

✅Dieta uboga w ryby i zielone warzywa.

W ciele człowieka witamina D3 wytwarzana jest w naskórku, pod wpływem promieniowania UV. Jest ona odpowiedzialna za wiele procesów w naszym organizmie. Jak wykazują najnowsze badania, witamina D bierze udział w wielu reakcjach chemicznych zachodzących w organizmie. Bez niej nasze ciało nie może prawidłowo funkcjonować.

d.jpg

Jej niedobory odpowiedzialne są za takie schorzenia jak:

✅Osteoporoza, Krzywica, zapalenia kości i stawów

✅Depresja, Schizofrenia

✅Astma i choroby układu oddechowego

✅Wysokie ciśnienie krwi i choroby serca

✅Cukrzyca

✅Nowotwory

Zalecana dzienna dawka witaminy D3 dla osoby dorosłej to 50 mg(2000 J.M) i 20 mg(800 J.M ) dla dzieci. Jednak najnowsze badania dowodzą, że suplementacja samą witaminą D3 i wapniem jest mało skuteczna, a nawet szkodzi w większych ilościach. Wapń nie zawsze trafia do kości. Suplementacja samą witaminą D3 sprawia, że osadza się on głównie w tętnicach, powodując ryzyko powstania zwapniałych blaszek miażdżycowych. Co więc mamy zrobić, by wapń trafiał głównie do kości? Połączyć suplementację witaminy D3 z witaminą K2!

f.jpeg

Witamina K2 w postaci MK7 odpowiada za prawidłowe wchłanianie wapnia do kości, usuwając go jednocześnie z naczyń krwionośnych. Badania prowadzone w Japonii, nie potwierdziły działania samej witaminy K2. Sprawdzono więc połączenie stosowania witamin K2 i D3. Potwierdziło to, że podanie obu witamin znacznie zwiększa gęstość kości. W pożywieniu witamina D3 występuje głównie w rybach, żółtkach jaj, żółtym serze i mleku. W witaminę K2 bogate są natomiast sfermentowane potrawy jak np. kiszona kapusta.

c.jpeg

Jednak warto zaopatrzyć się w jeden z preparatów zawierających obie witaminy. Polecam Molekin D3 + K2 lub D-Vitum forte 2000 j.m. K2 MK-7. Ważne jest ich przyjmowanie z posiłkiem zawierającym tłuszcz, gdyż są to witaminy rozpuszczalne w tłuszczach. Mam nadzieję, że artykuł okazał się dla Was pomocny😉

***Pozdrawiam***😎

Źródło grafiki : https://www.pexels.com

All rights reserved by @astromaniak 2018
Follow, Upvote & Resteem Please🙂Thanks🙂

KOMENTARZE

  • khalilalfamahera

    Very beautiful and soft

  • hitsug

    • Wystawienie 18% powierzchni ciała to wystawienie na UV głowy z połową obu kończyn górnych.

    • "Witamina D3 występuje poza Słońcem [...]" zmieniłbym to zdanie.

    Suplementacja D3 + K2 to aktualnie jedna z nielicznych rekomendowanych powszechnie suplementacji. Warto o tym pisać! :)

  • sportsmoments

    Z pewnością dla wielu ludzi artykuł będzie pomocny ;) bardzo fajnie napisany.

  • cezarys

    Zupełnie jakbym słyszał moja żonę :D "Chociaż 15min żeby uzupełnić witaminy!"

  • sisters

    Zgadzam się! Ja zrobiłam sobie test na poziom wit d w organizmie i wyszło, że mam bardzo duże niedobory, dlatego w moim przypadku wit d 10,000 + MK7

  • gradzio

    Sporo ciekawych informacji . Dzięki za udany post !!!

  • kolorowa.wedzma

    Superasny post , wlasnie w telefonie zapisalam- zjesc witaminy

  • pozyton

    W ekranach są zamontowane filtry blokujące UV, może by tak je ściągnąć?
    Wystarczyłoby zaopatrzyć się w okulary z filtrem, żeby nie uszkodzić sobie wzroku.

  • tapioka

    Biorę codziennie (cały rok) bardzo duże dawki z MK7, moja rodzina też. Rezultat - zdrowie. Nie chorujemy, nawet wtedy gdy wokół wszyscy chorzy.
    Bardzo potrzebny tekst.
    Pozdrawiam,

  • bazimir

    Zgadzam się w 100%, także biorę wit. D, szczególnie w zimie :)