BLOGCZEJNalpha

Steemowa kampania billboardowa #5: Steemhouse

Steemowa kampania billboardowa powoli nabiera kształtów. Co prawda wciąż nie wiem jak powinien wyglądać billboard, najważniejsze jednak, że została wytyczona konkretna trasa. Najpierw stworzenie swoistego Steemhouse'u w lokalu, który @fundacja prowadzi w Rzeszowie. Potem zebranie ludzi twórczych i przedstawienie im Steema jako narzędzia, z którego mogą korzystać. I na koniec praktyczna implementacja. Wyobrażam ją sobie następująco: ludzie angażują się w steemhousowe projekty, opisują je lub streamują, zostają wynagrodzeni a tokeny wykorzystują w lokalu. Mogą za nie dostać coś do jedzenia/picia, wynająć salę, wejść do pokoju zagadek, mogą nawet stworzyć wewnętrzny rynek, na którym wystawią własne wytwory.

https://steemitimages.com/0x0/https://res.cloudinary.com/hpiynhbhq/image/upload/v1519756812/yubtese3hb2d5oypskbp.jpg

Rycar - waluta Królestwa Bez Kresu, którą chciałbym połączyć w jakimś stałym stosunku z SBD.

Steemowa kampania billboardowa to inicjatywa, której celem jest stworzenie społeczności steemowej w Rzeszowie. W jego realizacji liczę jednak na pomoc całej społeczności Steem. Jeśli bowiem się powiedzie, może być impulsem do tworzenia kolejnych takich miejsc. A chyba bardziej integralnego projektu nie można sobie wyobrazić - ludzie tworzą coś w miejscu, w którym mogą wykorzystać SBD. Jestem zdania, że im więcej takich inicjatyw, tym większe prawdopodobieństwo, że Steem się utrzyma. @bithubpl opublikował ostatnio ciekawy artykuł nt. Bitcoina Casha. Zostały w nim przytoczone słowa Rogera Vera, które moim zdaniem są kluczowe do zrozumienia "jedynej słusznej drogi":

Długoterminowa cena kryptowalut jest funkcją jej użyteczności jako waluty.

A zatem, im więcej możliwości wydania STEEM/SBD, tym większe prawdopodobieństwo, że kurs pójdzie w górę.

Na razie jednak jesteśmy na poziomie 1$ i chyba najtrudniejszym elementem tej kampanii, będzie pozyskanie SP, które pozwoli wynagradzać ludzi angażujących się w działania Steemhouse'a. Nie jest to co prawda warunek sine qua non, niemniej znacznie ułatwiłoby to rozwój projektu. Aby wydać tokeny skądś je trzeba mieć. Zresztą wystarczy spojrzeć jak dzięki delegacji rozwinął się SteemHunt. Swoją drogą system, który zastosowali wydaje mi się być modelowy dla projektów, które chcą rozwijać sieć w duchu równych szans. Ale to temat na osobny artykuł.

CIĄG DALSZY NASTĄPI


Artykuł napisany w ramach tematu trzeciego 45. edycji Tematów Tygodnia.

KOMENTARZE

  • veggie-sloth

    A może niech billboardy stanowią coś w rodzaju gry ulicznej? Można przecież, przy takiej ilości zrobić każdy inny?

  • foodini

    Uważam, że to nabiera ciekawgo kształtu i trzymam kciuki!
    A dlaczego nie chcesz używać "czystego" SBD tylko wprowadzasz kolejną walutę? Chodzi tylko o to, że jest to moneta, która przechodzi z rąk do rąk? To w ogóle ciekawy temat i chętnie się dowiem jak do tego podchodzisz.

  • khrom

    Mógłbyś napisać krótkie podsumowanie usług jakie już oferujecie wraz z małym cennikiem i wrzucić to pod bazarek tak żeby bardziej rozpropagować. Zarówno to o czekoladzie jak i nowo planowane. Moim celem jest żeby wszystkie takie usługi polskie zebrać pode jednym tagiem tak aby steemianie łatwo mogli na nie trafić w jednym miejscu i zobaczyli przy tym potęgę możliwości wykorzystania SBD i steem jako środka wymiany.

    A także oczywiście ułatwić dostęp do nich