BLOGCZEJNalpha

Krótka wycieczka do Rzymu

Witam,

Dziś zapraszam Was na małą wycieczkę do Rzymu. Są to moje wspomnienia z 2013r.
Post ten powstał w ramach inicjatywy TemaTYgodnia #21 jako luźne nawiązanie do tematu nr 2 (Veni, vidi, vici -> Juliusz Cezar -> Rzym)

Zdjęcie własne - Koloseum

Wyprawa odbyła się w czasach bezdzietnych, mogliśmy więc sobie pozwolić na szybki wypad w nieznane ;) Już na samym początku zaliczyliśmy małą wpadkę... Sprawdziliśmy prognozę pogody tylko w jednym serwisie i po przylocie okazało się, że zamiast 15 stopni Celsjusza termometr wskazywał około 24. Na nasze szczęście okazało się, że w Rzymie oprócz zabytków są również sklepy, gdzie mogliśmy dokupić potrzebną odzież ;)

Dzień 1

Pierwszym obiektem, który postanowiliśmy zwiedzić było Koloseum. Po odczekaniu w długiej kolejce udało nam się zakupić bilety i mogliśmy czekać w kolejnej kolejce, aby wejść do środka.

Zdjęcie własne - Koloseum

Podczas zwiedzania dowiedzieliśmy się, że Koloseum powstało w latach 70-80 n.e. wybudowane przez cesarzy z dynastii Flawiuszów, stąd pochodzi też jego nazwa - Amfiteatr Flawiuszów.

Zdjęcie własne - widok z Koloseum na Łuk Konstantyna Wielkiego

Po zakończonym zwiedzaniu Koloseum udaliśmy się na miasto ;) Tego dnia udało nam się zobaczyć:

• Piazza del Popolo - jeden z najbardziej znanych placów w Rzymie,
    Zdjęcie własne - Piazza del Popolo

• Fontanna di Trevi - najbardziej znaną fontannę w Rzymie,
    Zdjęcie własne - Fontanna di Trevi

• Panteon - okrągłą świątynię, która została wybudowana ku czci najważniejszych rzymskich bóstw,
    Zdjęcie własne - Panteon

• Ołtarz Ojczyzny - czyli Grób Nieznanego Żołnierza oraz Pomnik króla Wiktora Emanuela II, który znajduje się przy Placu Weneckim.
    Zdjęcie własne - Ołtarz Ojczyzny

Dzień 2

Po nocnym odpoczynku wybraliśmy się na dalsze zwiedzanie. Tym razem padło na Palatyn - jest to miejsce, gdzie znajdowała się najstarsza osada rzymska.
Zdjęcie własne - Palatyn, widok ze wzgórza na Koloseum

Następnie przyszła kolej na Forum Romanum, czyli dawny rynek miasta, gdzie znajdowały się okazałe budowle takie jak: świątynie, pomniki, łuki triumfalne. Dziś zachowały się tylko ruiny.
Zdjęcie własne - Palatyn

Gdy skończyliśmy zwiedzać Forum Romanum (a było dużo chodzenia ;) ) udaliśmy się jeszcze na Plac Hiszpański, gdzie znajdują się słynne Schody Hiszpańskie. Niestety nie posiadam ich zdjęcia. Tak minął nam drugi dzień wycieczki.

Dzień 3

Nie wyobrażam sobie pobytu w Rzymie bez odwiedzenia Watykanu. Tak więc w trzecie dzień wycieczki postanowiliśmy odwiedzić właśnie Watykan.

Na początku dotarliśmy do Placu Świętego Piotra, czyli placu, który znajduje się przed Bazyliką Świętego Piotra.
Zdjęcie własne - Plac Świętego Piotra

Po czym udaliśmy się zwiedzać Bazylikę Świętego Piotra. Jednak aby wejść do środka należy mieć odpowiedni ubiór ;) Musisz mieć zasłonięte ramiona oraz kolana, inaczej panowie z ochrony cofną Cię na plac.
Zdjęcie własne - Bazylika Świętego Piotra

Na szczęście miałam w plecaku bluzę, wiec po ubraniu się mogliśmy wejść zwiedzać. Bazylika wewnątrz robi ogromne wrażenie.

Jednak pomimo masy turystów panuje tam cisza i skupienie. Każdy może zostać sam na sam ze swoimi myślami.

Po zwiedzaniu Bazyliki, a zajęło nam to sporo czasu, poszliśmy zwiedzać Muzea Watykańskie. Takiego przepychu i bogactwa, tylu wspaniałych dzieł sztuki w jednym miejscu, nie widziałam nigdy wcześniej.
Zdjęcie własne - Muzea Watykańskie

Był to ostatni punkt zwiedzania tego dnia.

Dzień 4

Tego dnia nic nowego już nie zwiedzaliśmy. Przechadzaliśmy się uliczkami miasta, łapaliśmy ostatnie oddechy włoskiego powietrza i udaliśmy się na lotnisko.

Mam nadzieję, że Was nie zanudziłam. Rzym to piękne miasto. Urzekło mnie swoim klimatem. Kawiarnie pełne roześmianych klientów, ciepłe powietrze, pomarańcze jedzone prosto z drzewa ;)
Mam nadzieję, że będzie mi dane jeszcze tam wrócić.

Pozdrawiam :)

KOMENTARZE

• deepresearch

Super. Też byłem w Rzymie i niemalże każde z tych miejsc odwiedziłem. Nie było mnie wenątrz koloseum, ale może jeszcze będzie okazja. Magiczne miasto. Pozdrawiam!

• rita.foodchannel

Nie zanudziłaś. Ja lubię takie wycieczki. A te pomarańcze jedzone prosto z drzewa to nie były chyba te co rosną przy ulicy prawda? bo w Grecji takich się nie je, są to dzikie odmiany i oczywiście strasznie zanieczyszczone.

• suchy

Miałem okazję pojechać na stopa do Rzymu i udało mi się być na mszy beatyfikacyjnej naszego papieża. Wspaniałe przeżycie. Miasto faktycznie robi wrażenie, całe jest zabytkiem.

• wolontariusz

Zawsze kiedy widzę białe linie na placu św. Piotra stanowiące granicę Republiki Włoskiej i Watykanu zastanawiam się jak głęboko w świadomości ludzkiej zakorzeniony jest respekt do niejednokrotnie umownie ustalonego porządku świata. Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu... a skoro Ziemia jest okrągła to wszystkie drogi prowadzą do domu . :)

• vaderrr

Witam!
    Bardzo przyjemny przegląd zabytków Rzymu, z chęcią się tam kiedyś wybiorę - zdjęcia wyglądają zachęcająco! :D
    Pozdrawiam!

• wadera

Jestem ciekawa, czy Rzym spełnił Twoje oczekiwania (jeśli jakieś miałaś), często jest tak, że nastawiamy się na mega przeżycia a potem... szczególnie jeśli chodzi o takie mocno rozreklamowane turystycznie miejsce. Nie byłam w Rzymie, może właśnie z obawy przed rozczarowaniem?

• cezarys

Nie ma mowy o zanudzaniu! Kocham Rzym i Włochy ;) Mógłbym tam mieszkać. Nawet szukałem taniego domu do kupienia ;) Sam Rzym też przepiękny. Dla bardziej uduchowionych jest tam sporo fantastycznych miejsc. Poza samym Watykanem są jeszcze 3 ważne bazyliki; Pawła za Murami, Laterańska i Maggiore. Ahaaa, czy wspominałem już, że nawet wziąłem ślub w Rzymie? :)

• grecki-bazar-ewy

Super post i ładne zdjęcia, poczułam klimat :) Osobiście nie byłam jeszcze w Rzymie.

• saunter

Ze względu na wysoką jakość ten post otrzymuje skromny upvote 100% od nieoficjalnego kuratora tagu #pl-podroze!

• zorank

Rome is my favourite city. Your photos are stunning, especially the night photo of Coloseum.