BLOGCZEJNalpha

Drobne naprawy #16

![wstęp.png](https://cdn.steemitimages.com/DQmQUKAybBDm6FV8kGHLhpPWRbWbRaotrW7jcLUuWEzJLFP/wst%C4%99p.png) W dzisiejszym artykule opowiem Wam trochę na temat drobnej naprawy jaką wykonałem sam przy swoim samochodzie. Na początek jednak, krótki wstęp o tym co mnie do tego skłoniło. Posłuchajcie... # Spadło na mnie jak...klapa od bagażnika Pakując pewnego razu zakupy do bagażnika odczułem nagle dość mocne uderzenie. Na szczęście to nie był grom z jasnego nieba a jedynie klapa, która nie wiedzieć czemu sama chciała się zamknąć. Po rozmasowaniu guza, którego się nabawiłem wziąłem się za śledztwo. # Pacjent osłabł Po krótkich obserwacjach zauważyłem, że nie ma żadnych oznak awarii, nic się nie poluzowało, nic nie odpadło. Wyszło na to, że przynajmniej jeden z siłowników klapy bagażnika stracił swoje właściwości i nie jest w stanie utrzymać ciężaru. # Wizyta u mechanika Jako, że i tak planowałem odwiedzić mechanika ze względu na wymianę oleju, zagadałem specjalistę od samochodów ile u niego kosztuje taka wymiana tych siłowników. Okazało się że zabieg ten to wydatek 150 zł. Z racji tego, że zakorzenił się we mnie już "krakowski centuś" zrezygnowałem z wymiany u mechanika i postanowiłem spróbować zrobić to sam. Na początek kupiłem na portalu aukcyjnym zamienniki siłowników. Razem z wysyłką kosztowało mnie to około 40 zł za komplet. Po odebraniu paczki, wziąłem się za robotę. # Rozeznanie Po otworzeniu paczki moim oczom ukazały się takie o to siłowniki. ![1.png](https://cdn.steemitimages.com/DQmPsEpBHNLsvHjRtfMLecGd9fFF2AtEGW85VxxD7FshrTm/1.png) Po oglądałem je dokładnie i okazało się, że przy gniazdach na końcach z obydwu stron znajdują się takie śmieszne zapadki. Dobrałem do nich odpowiedni płaski wkrętak i zorientowałem się jak to wszystko działa. ![IMG_20180829_171553.jpg](https://cdn.steemitimages.com/DQmUCoXMhdMAHBq57CyP17xYiLeeRtovHmwiYfoNEoqTZby/IMG_20180829_171553.jpg) Zapadkę można delikatnie odchylić po podważeniu i dzięki temu powinno się udać zamontować gniazdo na uchwycie w karoserii. # Demontaż i montaż Po krótkim rozeznaniu wziąłem się do pracy. Otworzyłem klapę, oparłem ją sobie na ramieniu (tutaj warto sobie przygotować coś miękkiego do podłożenia, mi akurat napatoczyły się papierowe ręczniki) i zacząłem podważać zapadkę w teleskopie znajdującą się przy klapie. ![IMG_20180829_172008.jpg](https://cdn.steemitimages.com/DQmXSgdun2nWsDT7gPNrDBAkmrPm8SrrukZcK6CdpypT2pF/IMG_20180829_172008.jpg) Chyba zbyt dużo siły przyłożyłem bo zapadka wyskoczyła całkiem, ale dzięki temu zużyty teleskop zszedł praktycznie sam. Przeczyściłem metalową kulkę ręcznikiem papierowym i od razu w to samo miejsce włożyłem nowy teleskop. ![IMG_20180829_172140.jpg](https://cdn.steemitimages.com/DQmX9z41YiBbfQXdotKcmxnTvx8LWq6UML176PzszqxLHD2/IMG_20180829_172140.jpg) Analogicznie postąpiłem z drugą częścią teleskopu, tą znajdującą się przy karoserii. Tutaj jednak użyłem mniej siły i pierścień został na miejscu. ![IMG_20180829_172308.jpg](https://cdn.steemitimages.com/DQmZpknrdEErNPtpN1gk7YkvSCPueY3QEqBzrgQbN9sqGif/IMG_20180829_172308.jpg) Szybkie przetarcie papierem i już mogłem montować nowy teleskop. Wymiana jednego spowodowała, że klapa zaczęła chodzić dobrze. Stwierdziłem jednak, że skoro i tak kupiłem zestaw to wymienię obydwa. Przy lewym, postąpiłem dokładnie tak samo. Powtórzyłem etap ściągania, czyszczenia i zakładania teleskopu. Przy drugim okazało się, że zbędne było odciąganie zawleczki w nowym teleskopie. Można było go po prostu wcisnąć. Widocznie był on luźniejszy bądź też uchwyt w blacharce był bardziej wyrobiony. ![IMG_20180829_172347.jpg](https://cdn.steemitimages.com/DQmSHRE9LVFaP457Tx4eVbmfSFxg8A6ycKcrVjSq59oQwaD/IMG_20180829_172347.jpg) # Podsumowanie Nie jestem jakimś wielkim pasjonatem samochodów i raczej omijam wszelkie prace z nim związane. Jak widać jednak na moim przykładzie, chwilka czasu poświęcona na wymianę pozwoliła oszczędzić około 100 zł w budżecie :) Pozdrawiam!

KOMENTARZE