BLOGCZEJNalpha

Jazie z rowu

Długo czekaliśmy na ten wyjazd. Kilka dni nad Bugiem, przyroda, wędki i żadnych zmartwień. Wybraliśmy świetne miejsce. Ostry zakręt Bugu z dużym zakolem z powolnym nurtem wstecznym i średnią głębokością 2-3m. Nad wodą mimo iż miejsce wyglądało na prawdę świetnie tylko dwóch wędkarzy. Po krótkiej rozmowie dowiedzieliśmy się, że ryby brały ale z powodu bardzo wysokich temperatur przestały i ciężko nawet krąpia skusić. Nie przestraszyły nas te słowa. Pełni nadziei rozstawiliśmy wędki i oczekiwaliśmy na pierwsze brania. Mijały godziny z wędki ani drgną. W nocy jedno branie ale ryba weszła w zawadę, siłowe próby wyciągnięcia jej skończyły się zerwanym zestawem. Poranek tak jak wieczór bez ryb. ![DSC_0674.JPG](https://cdn.steemitimages.com/DQmS9fyRns3XuPY7krXcaqYtt5VDGZn9mzyZ2kQTDLryMpT/DSC_0674.JPG) Trzeba było szukać innych rozwiązań. W południe postanowiłem zrobić rekonesans po okolicy. Znalazłem miejsce gdzie woda z Bugu wlewa się wąskim ujściem do starorzecza a to z kolei jest połączone rowem z innym starorzeczem. Zwiedzałem okolicę idąc jak najbliżej wody. W pewnej chwili w rowie ujrzałem falę. Skradając się bliżej zauważyłem pływające i zbierające coś z powierzchni jazie, płocie, krąpie. W pobliżu przepływał okoń a na środku nieruchomo stał szczupaczek. Rów dosłownie był pełny najróżniejszych gatunków. Mocno zarośnięty i płytki na pół metra. Wydawało się, że przepłynie nim tylko bóbr albo łabędź ale w kilku czystych oczkach dokazywały ładne ryby. Poszedłem po spławikówkę, założyłem białego robaka i posłałem do wody. Spławik miałem wyważony tak, że po zarzuceniu zanurzał się w wodzie i po chwili wypływał tylko koniuszek antenki. Ale nie tym razem, tym razem nie wypłynął. Zaciąłem i jednym machnięciem kijem wylądowałem w ręce niewielką wzdręgę. Po kilku minutach miałem ich kilka a brania ustały. Zmieniłem miejsce i znów kilka wzdręg i pierwszy jaź blisko wymiaru. Pobawiłem się trochę, żeby powetować niepowodzenia z poprzedniego dnia. Wieczór znów spędziliśmy nad Bugiem i znów z braniami słabo. Co prawda uwiesiły się jakieś krąpie, leszczyk i parę płoci ale wszystko to malizna. Stwierdziłem, że ranka nie zmarnuję nad rzeką tylko wziąłem spławikówkę i jeszcze przed wschodem słońca stałem nad rowem z puszką kukurydzy. Zarzucenie i spławik nie wypływa. Zacięcie i opór na kiju. Po chwili mam pierwszą sztukę - 30cm jazia. Zdjąłem rybę z haka i zarzuciłem w to samo miejsce. Branie natychmiastowe. Kolejny bliźniaczy jaź ląduje w moich rękach. W kilka minut wyjąłem kilkanaście jazi, płoć i wzdręgę i wszystkie między 25-30cm. Kiedy brania ustały poszedłem wzdłuż rowu do następnego oczka i sytuacja się powtórzyła tylko jazie ciut większe. Kolejne oczko i to samo. ![DSC_0701.JPG](https://cdn.steemitimages.com/DQmNPfNjMr11hFUBmZa6G6fc32cyY5ZCpws8nSWBnpwt1gf/DSC_0701.JPG) Mocno zaskoczyła mnie taka sytuacja. Na rzece ryby nie biorą a w płytkim rowie dosłownie zabijają się o ziarnko kukurydzy. Przypomniało mi się wtedy jak za dzieciaka widziałem na wiosnę jak jazie wpływają do płytkich rowów. Przypomniało mi się jak ktoś pisał na jakimś forum, że wyciągał piękne jazie z rowu. Moje do rekordowych nie należały ale zabawa świetna i wielka nauczka na przyszłość. Zawsze staram się pamiętać, że w wędkarstwie nie można podążać utartymi schematami. Ryby są nieprzewidywalne i zawsze czymś zaskoczą. Mimo to ciągle łapię się właśnie na tym, że ryby i ich zachowanie mnie zaskakują. Jeśli ktoś nie kombinuje nad wodą, nie zmienia miejsc, nie zmienia przynęt i technik to powroty o kiju nie będą rzadkie.

KOMENTARZE

• zlotarybka-bot

Welcome.
    I am a Fish-bot that supports fishing posts.
    Thank you for publishing the post and use of the myhuntingfishing,fishing or pl-wedkarstwo tag, which I rewarded with "upvote".
    If you care about the development of this bot, all you need is to like this comment, and the power of this fish-bot will grow. Thank you
    Witaj.
    Jestem Rybo-botem wspierającym tag pl-wedkarstwo i myhuntingfishing
    Dziękuje Ci za opublikowanie posta i użycia tagu pl-wedkarstwo lub myhuntingfishing oraz fishing, który nagrodziłem "upvoutem". Jeśli będzie Ci zależało na rozwoju tego rybo-bota wystarczy byś w rewanżu "upwoutował" czyli polubił ten komentarz a moc tego rybo-bota będzie rosła. Dziękuje
    Добро пожаловать
    Я рыба-бот, который поддерживает рыболовные посты.Спасибо за Ваше сообщение и использование тегов pl-wedkarstwo, fishing или myhuntingfishing который является наградой «upvoutem ». Если вы заботитесь о развитии этого рыцаря, все, что вам нужно сделать, это «взволноваться» в матче-реванше, то есть, как этот комментарий, и сила этого fisboot будет увеличиваться. спасибо